זוג מתחבק

התפריט החודשי שלנו כולל יותר ויותר משלוחי אוכל קנוי. כבר אין לנו הרבה זמן פנוי להכין בעצמנו את האוכל, לעיתים אין לנו את המקום להכין בו אוכל (בעבודה למשל), ואנחנו חייבים להסתדר עם מה שיש בסביבה שלנו – מסעדות, דוכני מזון או מזון מהיר. זה גם מאוד קל: יושבים מול מסך המחשב, מחפשים בגוגל "משלוחים בהרצליה" או "משלוחים ברמת החייל" ובתוך פחות מ-5 שניות נגלה לפנינו מבחר של אפשרויות להזמין מהם. אנחנו מסננים את המבחר לפי ההעדפות הרגעיות שלנו, לפי מה שבא לנו בדיוק עכשיו, מבצעים את ההזמנה ובתוך חצי שעה עד שעה האוכל מגיע לסף הדלת שלנו – במשרד או בבית. נותנים טיפ לשליח ומתחילים לאכול.

עד כאן הכול בסדר. אבל מה קורה כאשר המשלוח מגיע ויש בעיה. זה לא נעים כל כך להתקשר למסעדה ולהגיד לנציגי השירות שיבואו לקחת את המשלוח ושיביאו גם מנה חלופית. אז זהו, אולי זה לא כל כך נעים אבל יש לא מעט סיבות שבעטיין יש לנו את הזכות והחובה להחזיר משלוחים או לפחות לבקש את כספנו חזרה.

מסעדה

מה הן הסיבות האלו אתם שואלים? הנה כמה מהן:

חיות במנה. נכון יש חלבונים בכמה מהזוחלים והמעופפים בעולם, במזרח הרחוק הם אפילו נחשבים למעדן. אבל בתרבות הישראלית זבוב, תולעת או רחמנא ליצלן ג'וק במנה - הם סיבה ממש מוצדקת לבקש משלוח נוסף או לבטל את המשלוח שהתקבל.

עב"מים במנה. גם אם אנחנו מוצאים עצמים בלתי מזוהים או מזוהים דוממים (לא בעלי חיים כמו בסעיף בקודם, כן?) במנה שלנו יש לנו סיבה טובה להחזיר אותה ולבקש תחתיה חדשה. גומיות, מסמרים, סיכות מהדק, שערות באוכל– כל אלו הן עילות מוצדקות. אלו לא אמורים להיות חלק אינטגראלי מהמנה, אנחנו לא יודעים היכן הם היו קודם ואיך הם עשו את דרכם למנה שלנו ואנחנו מסכנים את עצמנו אם נאכל מנות שמכילות עב"מים שכאלו.

רגישויות, אלרגיות ושאר ירקות

יש אנשים שאלרגיים לחלב, יש כאלו שאלרגיים לבוטנים ואחרים לגלוטן. אם המסעדה מציינת ומתחייבת שאין רכיבים אלו במנות וגם וידאנו עם המסעדה שאכן אין רכיבים אלו, ובכל זאת קיבלנו משלוח של מנות הכולל רכיבים הגורמים לאלרגיה, אז בהחלט יש לנו סיבה טובה מאוד להחזיר את הארוחה לשולח ולבקש חלופות הולמות או לפחות החזר כספי. זו הבריאות שלנו, ועם בריאות לא משחקים.

טעות במשלוח. מי שמשלוחים הם חלק אינטגרלי מחייו בוודאי חווה את זה. מזמינים מנה מסוימת והשליח מגיע עם השקית. אתם משלמים טיפ מכובד ונפרדים לשלום. פותחים את השקית, את הקופסה ושומו שמיים זו לא המנה שהזמנתם. מה עושים? מתקשרים מיד למסעדה ממנה הזמנתם את האוכל ומבקשים שתבוא לאסוף את האוכל ושתביא לכם את ההזמנה שלכם. אני בטוח שתקבלו לא רק את המנה הנכונה בתוך זמן קצר, גם תקבלו התנצלות ופינוק פיצוי.

מנות לא מבושלות. גם אם הזמנתם משלוח של אוכל והוא הגיע אליכם כשהוא חצי מבושל או לא מבושל בכלל זה לגיטימי לגמרי להחזיר את האוכל למסעדה. אלא אם כן מדובר במזון נא כגון סושי או בסטייק שרמת הצלייה שביקשתם היא מדיום, כמובן.

נכון, זה לא מאוד נעים להחזיר משלוח. אבל זכרו הלקוח הוא המלך. ואם מסעדה רוצה שתשובו ותזמינו ממנה, היא תעשה הכול כדי להגיע אליכם עם משלוח חלופי ועם פיצוי.